Bisdom Haarlem-Amsterdam

meld deze pagina op Twitter meld deze pagina op Facebook
Volgen:

Dossier Tour Reliekschrijn Bernadette Soubirous

Tour H. Bernadette SoubirousDe gehele maand april maakt een reliekschrijn van de heilige Ber­na­dette Soubirous een rondgang door ons land. In alle bis­dom­men wor­den speciale vie­rin­gen en bij­een­komsten gehou­den. De reliekschrijn is van 4 tot en met 8 april in ons bisdom.

Katholiekleven-video: Lourdes in Heiloo Video
nieuws - woensdag, 10 april 2024
Van 5 t/m 9 april was Ber­na­dette in Heiloo, dat ook wel ‘het Lourdes van het noor­den’ wordt genoemd. De reliek van Ber­na­dette raakt mensen, ver­telt Jeroen de Wit, rector van het hei­lig­dom van Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo. “Ik ver­trouw echt dat God zijn kracht zal tonen in het leven van deze mensen.”
Bernadette bij Onze Lieve Vrouw ter Nood Fotoreportage
Programma in Heiloo
nieuws - zondag, 7 april 2024
Vrij­dag­avond 5 april, laat in de avond, kwam de reliek van Ber­na­dette naar Heiloo, waar die werd opgewacht door een veer­tigtal jon­ge­ren met kaarsen. Het was een mooie ont­vangst. Daarna begon een nacht­wake met uit­stel­ling tot de volgende ochtend. Rond 7.30 uur voegde Mgr. Hendriks zich bij hen en om 8.00 uur hebben we samen de H. Mis gevierd.
H. Bernadette maakt Amstelveen-Bovenkerk tot een dag in Lourdes Fotoreportage
Vrijdag 5 april
nieuws - vrijdag, 5 april 2024
Op vrij­dag­och­tend 5 april ont­vingen we met vreugde de eerste gasten bij de reliek van H. Ber­na­dette Soubirous. Het was een bij­zon­der moment, waarop een stukje Lourdes naar ons toe kwam, zon­der dat we helemaal naar de Pyreneeën hoef­den te reizen.
Vanavond komt Bernadette aan in Amstelveen
nieuws - donderdag, 4 april 2024
Donder­dag­avond 4 april komt de reliekschrijn met daarin het reliek van H. Ber­na­dette Soubirous aan bij de H. Urbanus­kerk in Am­stel­veen-Boven­kerk. Morgen volgt aldaar een uit­ge­breid pro­gram­ma en zater­dag t/m maan­dag is ie­der­een welkom op het hei­lig­dom van Onze Lieve Vrouw ter Nood te Heiloo.
Een stukje Lourdes is in Nederland Video
Eerste video op Katholiekleven.nl
nieuws - donderdag, 4 april 2024
Op maan­dag 1 april begon in Maas­tricht de rondgang van de reliek van de heilige Ber­na­dette Soubirous. De reliek reist de ko­men­de tijd door Neder­land. Van 4 t/m 9 april is de reliek in ons bisdom: in Am­ster­dam en Heiloo.
Relieken H. Bernadette van Lourdes
nieuws - maandag, 18 maart 2024
Landelijk programma reliekschrijn H. Bernadette
nieuws - maandag, 18 maart 2024
Een schrijn met een reliek van de Heilige Ber­na­dette Soubirous komt in april vanuit Lourdes naar Neder­land en doet dan veer­tien bij­zon­dere kerken en bede­vaart­plekken aan. De schrijn maakt tussen 1 en 28 april een rondgang door het hele land: van Maas­tricht tot Heiloo en van Hulst tot Bolsward. Het complete pro­gram­ma is nu bekend gemaakt.
Reliek H. Bernadette Soubirous komt naar Nederland
nieuws - woensdag, 24 januari 2024
De Heilige Ber­na­dette Soubirous komt naar Neder­land. Een bij­zon­dere schrijn met haar reliek (een stuk van het gebeente) komt in april vanuit Lourdes naar Neder­land en maakt dan een rondgang door het land. Tussen 1 en 29 april wordt de reliek in alle zeven Neder­landse bis­dom­men ont­van­gen.