Sint Jansprocessie Laren

Indrukwekkende processie en veel belangstelling

gepubliceerd: woensdag, 5 juli 2017
foto: Philip Stoffels
Sint Jansprocessie Laren

Een fraaie video-impressie en mooie foto­se­rie tonen de geslaagde en goed bezochte Sint Jans­pro­ces­sie in Laren op zon­dag 25 juni 2017. Ondanks een regenbuitje dat klok­slag 11.00 uur het begin van de pro­ces­sie mar­keerde, trok de jaar­lijkse pro­ces­sie in Laren weer veel belang­stel­ling. Mgr. dr. J.M. Punt was dit jaar weer hoofd­cele­brant.

Jaar­lijks Sint Jans­feest

De festivi­teiten rond het feest van Sint Jan beginnen al op zater­dag met een Openingslof in de Basiliek. Op zon­dag zijn er voor­af­gaand aan de pro­ces­sie nog twee Eucha­ris­tie­vie­rin­gen: om 7.00 uur op het Sint-Jans­kerkhof en om 9.00 uur in de Sint-Jans­basiliek. Om 11.00 uur wordt de pro­ces­sie gelopen van de Basiliek naar het kerkhof waarna om 12.00 uur de Eucha­ris­tie­vie­ring volgt waarin de bis­schop hoofd­cele­brant is. Tenslotte is er om 17.30 uur nog een plech­tig Slui­tingslof in de Basiliek.

Sacha en Thijmen van der Zwaan maakten deze fraaie videoreportage.

Foto­se­rie

De mooie foto­se­rie is gemaakt door Philip Stoffels.